Vrijwilligers

De Kapberg kan alleen bestaan door de inzet van al onze vrijwilligers. We kunnen rekenen op de inzet van 45 mensen. Zij verrichten allerlei verschillende taken die noodzakelijk zijn voor de manege, de paarden en de lessen.

Vrijwilligers tijdens de lessen
De paardrijlessen worden gegeven door een gediplomeerde (IPG-)instructrice, die verantwoordelijk is voor de lessen.
Tijdens de lessen wordt de instructrice ondersteund door vrijwilligers, die de ruiters tijdens de les begeleiden.
Zij helpen bij het opstijgen van de ruiters, doen oefeningen en zorgen ervoor dat de paarden klaar staan voor de volgende les.

Heb je rijervaring, weet je goed met paarden en mensen om te gaan en ben je 13 jaar of ouder, neem dan contact op met Marijke ten Bruggencate via het inschrijfformulier onder aan de pagina voor een oriënterend gesprek.

Stalteam
Dagelijks is er een stalteam actief voor de verzorging van de paarden; zij weiden de paarden en mesten de stallen uit. Ook zijn er andere taken in en rondom de manege waar we altijd hulp bij kunnen gebruiken. Heb je tijd die je graag nuttig wilt besteden en lijkt het je leuk om lid te zijn van ons vrijwilligersteam, kom dan eens langs en kijk of vrijwilligerswerk bij de Kapberg iets voor je is.

Kantinedienst
Tijdens de lessen zijn er altijd kijkers die graag een kop koffie of thee willen drinken. Vandaar dat we een team hebben die de kantinedienst voor hun rekening neemt. Heb je interesse om tijdens de lessen de koffie en thee te verzorgen, kom dan eens langs. Dit hoeft niet wekelijks, dus ook met weinig vrije tijd is het mogelijk om vrijwilliger bij ons te zijn.

Onderhoudsteam
Het onderhoudsteam pleegt zoals de naam al zegt onderhoud aan de gebouwen, machines en alles wat verder kapot gaat.
Tevens ontwikkelt het onderhoudsteam nieuwe ideeën en plannen voor verbeteringen en aanpassing binnen de manege.

Vrijwilligersverzekering
Iedere vrijwilliger is automatisch verzekerd via de collectieve verzekering van de gemeente Hengelo. Klik hier voor meer informatie.

Aanmelden als vrijwilliger
Om vrijwilliger te worden, kun je het inschrijfformulier invullen en opsturen. Er zal dan zo snel mogelijk contact met je worden opgenomen.

Voor extra informatie kun je contact opnemen met Marijke ten Bruggencate.
Zij is bereikbaar via het volgende e-mailadres: dekapberg@gmail.com